marți, 7 decembrie 2010

MISTERELE DIN TRIUNGHIUL BERMUDELOR

          Perimetrul considerat periculos este incadrat de Miami, Puerto Rico si Insulele Bermude. Triunghiul Bermudelor este insa un nume contemporan. Zona nu este o fabricatie noua a oamenilor dornici sa devina faimosi, exista o serie de pareri care arunca intregul fenomen in carca erorii umane, a minciunilor, informatiilor false si a altor motive.  Triunghiul Bermudelor era cunoscut din vechime sub numele de Triunghiul Diavolului. Cele mai multe rapoarte despre disparitiile navelor si avioanelor vin din secolul XX, dar prima mentiune a unor probleme in triunghi a fost facuta de nimeni altul decat Cristofor Columb.  Celebrul explorator a notat o serie de probleme care au aparut la trecerea sa prin Marea Sargaselor. Busola se comporta ciudat,  spunand la un moment dat ca nu busola ar fi de vina, ci mai degraba Steaua Nordului care isi schimba pozitia. A doua problema a fost vremea foarte calma, marinarii find ingrijorati ca la intoarcere nu vor avea suficient vant. Cu toate acestea au fost loviti de valuri destul de mari, desi vantul nu batea deloc. O a treia mentiune a lui Columb este si cea mai ciudata, dar si cea mai enigmatica. Marinar cu experienţa, Columb a spus ca a vazut o lumina la orizont, fara nici o sursa aparenta. Cercetatorii contemporani sunt de parere ca acesta a vazut probabil focurile unor pescari, de pe insulele din apropiere, dar Columb a gasit plajele pustii, fara locuitori.
    Al doilea caz, care a definit Triunghiul Bermudelor drept unul dintre cele mai mari enigme ale secolului XX de pe Pamant, este cel a zborului 19. Un exercitiu al Marinei americane s-a transformat intr-un mister după ce, cinci bombardiere TBM Avenger au disparut, fara urma, pe data de 6 decembrie 1945. Cazul este cu atat mai interesant din cauza faptului ca un avion trimis in cautarea lor a disparut la randul sau.  In cartea Lumi Galactice scrisa de Doru Davidovici se gaseste o transcriere a discutiilor dintre piloti si turnul de control. Pe langa faptul că pilotii au raportat ca busolele nu mai functioneza, două relatari au atras atentia. Comandantul escadronului spune, de mai multe ori, ca nu reuseste sa gaseasca soarele pe cer si nimic nu arata asa cum ar trebui. Conversatia se incheie cu o afirmatie bizara: “Am ajuns la apa alba”.
   Din nefericire pentru fanii triunghiului, in relatari care mai apoi s-au transformat in legende, s-au strecurat si erori. Cel mai rasunator caz al vasului de peste 280 de tone, Mary Celeste, gasit fara nici un om la bord, in anul 1872. Este doar o confuzie de nume. Mary Celeste a esuat de fapt in largul coastei Portugaliei. Un alt vas, cu numele de Mary Celeste, a esuat pe un recif de langă insulele Bermude, in 1864, de unde si confuzia.  Ultimul caz inregistrat a fost pe data 15 decembrie, 2008. Un avion englezesc, BN-2A MK III, a disparut in triunghi, la circa 12 mile nautice de insulele Caicos. Pilotul si 11 persoane au fost date disparute si nu s-a putut recupera nimic din avion.  In Triunghiul Bermudelor se crede ca au disparut, fara explicatie, in 300 de ani, circa 2000 de nave si avioane. Pe de alta parte, compania de asigurari  Lloyd’s din Londra a declarat ca in zona respectiva nu a fost un numar semnificativ de disparitii , ţinand cont de volumul mare de nave si avioane care strabat zona.  Principala cauza invocata a presupuselor disparitii, care face si cea mai mare credibilitate in general, este Atlantida, continentul scufudat mentionat de Platon. Aparent acesta inca mai are o influenta nefasta supra oceanului. In “coltul opus”, al pragmatismului, principala cauza invocata pentru disparitia navelor sunt zacamintele de metan, gaz care poate schimba densitatea apei, facand foarte usoara scufundarea. Cei care cred in conspiratiile mondiale sunt chiar de parere ca Statelor Unite si Marea Britanie stiu de fapt care este adevarul.  Indiferent de cauze, paranornamale, pragmatice sau extraterestre, Triunghiul Bermudelor va fascina mult timp de acum inainte civilizatia umana.                 sursa  relitatea.net

Niciun comentariu: